Polityka prywatności

Polityka prywatności – klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisów internetowych lub ich usług

 

Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisów internetowych prowadzonych przez Polskie Stowarzyszenie Magazynowania Energii (PSME) lub usług dostępnych za ich pośrednictwem. 

Polityka Prywatności zawiera wszystkie informacje wymagane przez przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Polityka Prywatności określa również niektóre warunki korzystania ze stron internetowych i świadczonych przez nie usług.

Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych są podzielone na grupy w zależności od strony internetowej lub usług, z których korzysta użytkownik, w następujący sposób:

 

I. Rejestracja i udział w wydarzeniach.

II. Realizacja umów z Partnerami biznesowymi.

III. Odwiedzanie serwisów internetowych

IV. Zakładanie i posiadanie konta w serwisach internetowych

V. Zamawianie newslettera i/lub alertów

VI. Informacje o prawach.

VII. Instrukcje dotyczące usuwania danych osobowych.

 

I. Dane przetwarzane w związku z rejestracją i uczestnictwem w wydarzeniach

  1. Dane: imię i nazwisko, adres e-mail, nazwa firmy/instytucji/organizacji/redakcji/uczelni, stanowisko/student, kraj, kod pocztowy, miasto, województwo, numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego, dane do logowania (e-mail i hasło). W przypadku niektórych usług także wizerunek.
  2. Administratorem Danych Osobowych (Administrator) jest PSME z siedzibą przy: ul. Michała Kajki 41/43/6, 04-634 Warszawa; e-mail: biuro@psme.org.pl.
  3. Dane przetwarzane są w celu:
    1. Srejestracji na wydarzenie, a także założenia indywidualnego konta w systemie rejestracji, które umożliwi użytkownikowi zmianę danych uczestnika oraz dostęp do innych usług świadczonych przez PSME (w przypadku osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych) lub założenia indywidualnego konta tymczasowego w systemie rejestracji, które umożliwi dostęp do usług związanych wyłącznie z danym wydarzeniem (w przypadku osób, które wybrały wydarzenie bez wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych);
    2. weryfikacji tożsamości użytkownika przy wejściu do obiektów, a także do wydrukowania i wydania specjalnej karty identyfikacyjnej,
    3. udzielenia dostępu do transmisji i retransmisji wydarzenia;
    4. dodatkowo weryfikować tożsamość użytkownika przy wejściu do obiektów lub stref o ograniczonym dostępie (strefa Premium/strefa VIP itp.);
    5. pomagać w rezerwacji i opłacaniu zakwaterowania;
    6. umożliwienia użytkownikom sprawdzania listy uczestników, kontaktowania się i umawiania spotkań z innymi zarejestrowanymi uczestnikami wydarzenia za pośrednictwem dedykowanego komunikatora internetowego (dostępnego jako usługa dodatkowa) – wyłącznie w przypadku istnienia podstawy prawnej do takiego działania;
    7. marketingu usług i komunikacji PSME z uczestnikiem, w formie korespondencji pisemnej, elektronicznej lub za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych (telefony, sms) – wyłącznie w przypadku istnienia podstawy prawnej do takiego działania;
    8. udostępniania danych organizatorom, partnerom i sponsorom wydarzenia (wyłącznie w przypadku istnienia podstawy prawnej do takiego działania) w celu umożliwienia im komunikacji z uczestnikiem lub marketingu ich usług – w formie korespondencji pisemnej, elektronicznej lub z wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych (np. telefony, sms); dane odbiorców ww. danych będą publikowane i aktualizowane na odpowiednich stronach wydarzenia lub w materiałach informacyjnych; (dane z formularza akredytacji medialnej nie będą udostępniane partnerom i sponsorom wydarzenia w ww. celach oraz nie będą udostępniane organizatorom wydarzenia w celach marketingowych);
    9. prowadzenia statystyk oraz dokonywanie pomiarów jakości i efektywności;
    10. rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenia roszczeń.
  4. Dane są przetwarzane na następujących podstawach prawnych:
    1. wykonanie umowy uczestnictwa w wydarzeniu (cele 3.a, 3.c, 3.e);
    2. prawnie uzasadniony interes Administratora (pozostałe cele);
    3. zgoda osoby, której dane dotyczą (w przypadkach wskazanych w formularzu rejestracyjnym).
  5. Uzasadnione interesy obejmują potrzebę ciągłego podnoszenia jakości, zwiększania dostępności wydarzenia i frekwencji, umożliwienia uczestnikom komunikowania się ze sobą, dostarczania sponsorom i partnerom danych uczestników, zapewnienia bezpłatnego dostępu do wydarzenia szerokiej publiczności, dostarczania informacji o usługach świadczonych przez PSME lub ich partnerów i sponsorów oraz zwiększania atrakcyjności powierzchni reklamowej, postrzeganej zarówno przez reklamodawców, jak i ich odbiorców.
  6. Administrator może przekazać dane innym podmiotom, jeśli wymaga tego prawo lub gdy jest to konieczne do realizacji opisanych wyżej celów. Dotyczy to np. organizatorów wydarzenia, partnerów lub sponsorów. Lista tych podmiotów będzie dostępna na stronie wydarzenia lub w materiałach informacyjnych.
  7. Administrator przechowuje dane tylko przez czas konieczny do realizacji celów opisanych powyżej lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W przypadku celów określonych w pkt. 3.a oraz 3.j przez czas nie dłuższy niż okres przedawnienia odpowiednich roszczeń.
  8. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do rejestracji na wydarzenie. Bez tych danych nie można zakończyć rejestracji ani założyć konta w systemie.

II. Dane przetwarzane w związku z realizacją umów zawartych z Partnerami biznesowymi

  1. Dane: imię i nazwisko, adres e-mail, nazwa firmy/instytucji/organizacji/redakcji/uczelni, stanowisko, kraj, kod pocztowy, miasto, województwo, numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego.
  2. Administratorem jest PSME z siedzibą przy: ul. Michała Kajki 41/43/6, 04-634 Warszawa; e-mail: biuro@psme.org.pl.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. zawarcia umowy;
    2. wszelkich działań zmierzających do skutecznego wykonania zawartej umowy;
    3. komunikacji z przedstawicielami/osobami kontaktowymi ze strony Partnera Biznesowego w celu wykonania umowy;
    4. udostępniania danych organizatorom wydarzeń, partnerom, sponsorom i podwykonawcom w celu umożliwienia im komunikacji z Partnerem Biznesowym w celu wykonania zawartej umowy – dane odbiorców danych określone powyżej będą publikowane i aktualizowane na bieżąco na odpowiednich stronach internetowych wydarzeń lub w ramach materiałów informacyjnych;
    5. prowadzenia statystyk oraz pomiaru jakości i efektywności;
    6. rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenia roszczeń.
  4. Podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie Partnera Biznesowego przed zawarciem umowy, a także niezbędność do realizacji ww. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub stron trzecich.
  5. Prawnie uzasadnione interesy polegają na zawarciu i (zgodnie z ustalonymi warunkami) skutecznym wykonywaniu umowy, a także na stałym podnoszeniu jakości usług świadczonych przez PSME.
  6. Administrator może udostępnić dane innym odbiorcom wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa lub gdy jest to niezbędne do realizacji ww. celów, np. organizatorom, partnerom i sponsorom wydarzenia, podwykonawcom zawartych umów; listy takich odbiorców danych będą publikowane i aktualizowane na bieżąco na odpowiednich stronach internetowych wydarzenia lub w ramach materiałów informacyjnych.
  7. Administrator przechowuje dane tylko przez czas konieczny do realizacji celów opisanych powyżej lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W przypadku celów określonych w pkt. 3.a oraz 3.f przez czas nie dłuższy niż okres przedawnienia odpowiednich roszczeń.

III. Dane przetwarzane w związku z odwiedzaniem serwisów internetowych

  1. Dane: adresy IP, pliki cookies i podobne dane o aktywności lub urządzeniach użytkownika.
  2. Administratorem jest PSME z siedzibą przy: ul. Michała Kajki 41/43/6, 04-634 Warszawa; e-mail: biuro@psme.org.pl.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. umożliwienia wygodnego korzystania z serwisów;
    2. monitorowania nadużyć;
    3. informowania o treściach i usługach Administratora lub jego partnerów;
    4. udostępniania przestrzeni reklamowej, prowadzenia marketingu, dopasowania treści i reklam do zainteresowań użytkowników;
    5. prowadzenia statystyk oraz pomiaru jakości i efektywności;
    6. rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenia roszczeń.
  4. Podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do realizacji ww. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub stron trzecich.
  5. Prawnie uzasadnione interesy polegają na stałym podnoszeniu jakości, zwiększaniu dostępności i liczby osób odwiedzających serwisy lub korzystających z usług dostępnych za pośrednictwem serwisów, w tym nieodpłatnie, na zwiększaniu atrakcyjności powierzchni reklamowej zarówno dla reklamodawców, jak i odbiorców reklam.
  6. Administrator może udostępnić dane innym odbiorcom wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa lub gdy jest to niezbędne do realizacji ww. celów, np. podmiotom zapewniającym hosting, serwis IT lub sprzedaż bądź wsparcie sprzedaży powierzchni reklamowej.
  7. Administrator przechowuje dane tylko przez czas konieczny do realizacji celów opisanych powyżej lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W przypadku celów określonych w pkt. 3.a oraz 3.f przez czas nie dłuższy niż okres przedawnienia odpowiednich roszczeń.

IV. Dane przetwarzane w związku z założeniem i posiadaniem konta w serwisach internetowych

  1. Dane: imię i nazwisko, nazwa firmy/instytucji/organizacji/redakcji/uczelni, stanowisko/student, numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego, miasto, kod pocztowy, województwo, ulica, kraj, dane do logowania (e-mail i hasło). W przypadku niektórych usług także fotografia.

    W przypadku, gdy usługi dostępne poprzez konto wymagają przetwarzania innych danych niż dane przetwarzane w związku z samym posiadaniem konta, zastosowanie do takiego przetwarzania będą miały także informacje z niniejszej Polityki Prywatności na temat przetwarzania w związku z daną usługą.

  2. Administratorem jest PSME z siedzibą przy: ul. Michała Kajki 41/43/6, 04-634 Warszawa; e-mail: biuro@psme.org.pl.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. umożliwienia wygodnego korzystania z serwisów oraz usług dostępnych za ich pośrednictwem w szczególności z wykorzystaniem jednolitej platformy internetowej (bez konieczności odrębnych danych logowania/logowań, ponownego zapisu danych przy korzystaniu z różnych usług);
    2. weryfikacji tożsamości użytkownika na potrzeby monitorowania nadużyć lub weryfikacji uprawnień do otrzymywania określonych treści lub usług;
    3. informowania o treściach i usługach Administratora lub jego partnerów;
    4. prowadzenia marketingu, dopasowania treści i reklam do specjalności, branż lub zainteresowań użytkowników;
    5. prowadzenia statystyk oraz pomiaru jakości i efektywności;
    6. rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenia roszczeń.
  4. Podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do realizacji ww. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub stron trzecich.
    W przypadku niektórych usług, danych lub rodzajów przetwarzania, użytkownik jest proszony odrębnie o potwierdzenie wyrażenia zgody. W takich przypadkach podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  5. Prawnie uzasadnione interesy polegają na stałym podnoszeniu jakości, zwiększaniu dostępności i liczby osób odwiedzających serwisy lub korzystających z usług dostępnych za pośrednictwem serwisów, w tym nieodpłatnie, na zwiększaniu atrakcyjności powierzchni reklamowej zarówno dla reklamodawców, jak i odbiorców reklam, na zapewnieniu użytkownikom jednolitej platformy internetowej z dostępem do wielu usług.
  6. Administrator może udostępnić dane innym odbiorcom wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa lub gdy jest to niezbędne do realizacji ww. celów, np. podmiotom zapewniającym hosting, serwis IT lub sprzedaż bądź wsparcie sprzedaży powierzchni reklamowej.
  7. Administrator przechowuje dane tylko przez czas konieczny do realizacji celów opisanych powyżej lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W przypadku celów określonych w pkt. 3.a oraz 3.f przez czas nie dłuższy niż okres przedawnienia odpowiednich roszczeń.

V. Dane przetwarzane w związku z zamówieniem newslettera i/lub alertów

  1. Dane: w związku z zamówieniem newslettera przetwarzany może być wyłącznie adres e-mail (jeśli użytkownik nie poda innych danych).
    W przypadku usługi alertów wymagane będzie założenie konta, w tym podanie dodatkowych danych potwierdzających możliwość otrzymywania treści kierowanych do określonych branż lub specjalności – w takich przypadkach zastosowanie znajdą również informacje z pkt. IV niniejszej Polityki Prywatności na temat przetwarzania w związku z założeniem i posiadaniem konta.
  2. Administratorem jest PSME z siedzibą przy: ul. Michała Kajki 41/43/6, 04-634 Warszawa; e-mail: biuro@psme.org.pl.
  3. Dane będą przetwarzane w celu:
    1. przesłania zamówionego newslettera i/lub alertów; 
    2. weryfikacji uprawnień do otrzymywania określonych treści lub usług;
    3. marketingu usług i komunikacji Administratora z korzystającymi z newslettera i/lub alertów;
    4. dopasowania treści i reklam do zainteresowań użytkowników;
    5. prowadzenia statystyk oraz pomiaru jakości i efektywności;
    6. rozpatrywania reklamacji i zabezpieczenia roszczeń.
  4. Podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie użytkownika przed zawarciem umowy (cele 3.a, 3.b oraz 3.f), a także niezbędność do realizacji ww. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub stron trzecich.
  5. Prawnie uzasadnione interesy polegają na stałym podnoszeniu jakości, zwiększaniu dostępności i atrakcyjności newsletterów, alertów i innych serwisów informacyjnych, zwiększeniu liczby zamawianych newsletterów, zwiększaniu atrakcyjności powierzchni reklamowej zarówno dla reklamodawców, jak i odbiorców reklam.
  6. Administrator może udostępnić dane innym odbiorcom wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa lub gdy jest to niezbędne do realizacji ww. celów, np. podmiotom zapewniającym hosting, serwis IT lub sprzedaż bądź wsparcie sprzedaży powierzchni reklamowej.
  7. Administrator przechowuje dane tylko przez czas konieczny do realizacji celów opisanych powyżej lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W przypadku celów określonych w pkt. 3.a oraz 3.f przez czas nie dłuższy niż okres przedawnienia odpowiednich roszczeń.

VI. Informacja o przysługujących prawach

Osobom, których dane są przetwarzane, przysługują następujące prawa:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. usunięcia swoich danych,
  4. przenoszenia swoich danych,
  5. ograniczenia przetwarzania danych,
  6. sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  7. do nie podlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
  8. wycofania zgody w dowolnym momencie,
  9. wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Pytania dotyczące przetwarzania danych należy kierować na adres: biuro@psme.org.pl.


VII. Instrukcje dotyczące usuwania danych osobowych
  1. Użytkownik strony internetowej ma prawo do usunięcia dotyczących go danych osobowych przetwarzanych przez Administratora. Żądanie usunięcia danych proszę kierować na adres e-mail: biuro@psme.org.pl.
  2. Aby przyspieszyć rozpatrzenie żądania, użytkownik może je sprecyzować, np. wskazać, czy dotyczy usunięcia konta czy zaprzestania przesyłania informacji handlowych. W przypadku braku jednoznacznego oświadczenia co do zakresu danych osobowych podlegających usunięciu, Administrator może skontaktować się z Użytkownikiem w celu potwierdzenia, czy żądanie Użytkownika jest równoznaczne z żądaniem usunięcia jego konta w serwisie internetowym.
  3. Administrator odpowie na żądanie usunięcia danych najszybciej, jak to możliwe – maksymalnie w ciągu miesiąca. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, Administrator poinformuje użytkownika o powodach opóźnienia.
  4. Administrator jest zobowiązany do usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z poniższych okoliczności:
    1. dane nie są lub przestały być niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;
    2. Użytkownik wycofał zgodę, na której opierało się przetwarzanie jego danych osobowych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
    3. użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego;
    4. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
    5. Administrator ma prawny obowiązek usunięcia danych.